Nga ILIR ÇUMANI
Ezopi, fabulisti më i shquar i të gjitha kohërave, është një nga
rrëfenjësit më interesant, i cili, me filozofinë e tij të konceptuar dhe
të ndërtuar nga përvoja e tij personale e jetësore si skllav, tërhoqi
vëmendjen e mbarë njerëzimit, duke e përcjellë atë brez pas brezi, qysh
nga koha kur ai jetoi në Greqinë e Lashtë, në vitet 620 – 560 para
Krishtit.
Mesazhet e tij kanë qenë dhe mbeten filozofike dhe universale,
mjaft impresionuese e frymëzuese.
Ato do të mbeten përgjithmonë
aktuale, tepër edukative për vlerat morale që mbartin në vetvete. Mes
shumë rrëfenjave të tij, ai ka një fabul mjaft interesante, e cila
qëndron si një margaritar në veprën e tij fabulistike.
Ka të bëjë me
gjuhën, jo në kuptimin fiziologjik dhe anatomik, por si një mjet
komunikimi përmes së folurit dhe të shprehurit.
Ai e paraqet simbolikën e përdorimit të gjuhës në mënyrë dykuptimore:
Në mënyrën më të mirë, por, edhe në mënyrën më të keqe. Në kuptimin e
mirë, Ezopi e përkufizon kështu:
“…Gjuha neve na bashkon. Pa gjuhë,
neve nuk mund të shprehim dot asgjë. Gjuha është kyç i shkencës, arma e
arsyes dhe e së vërtetës. Me ndihmën e gjuhës, ne shprehim dashurinë
tonë. Me gjuhën, ne japim mësim, bindim, detyrojmë, këndojmë,
përshkruajmë, vërtetojmë, vendosim. Me gjuhën, shqiptojmë fjalët:
‘Nënë’, ‘Zot’, ‘E dashur’. Me gjuhë themi ‘Po’. Gjuha i urdhëron
ushtarët që të korrin fitore. Me gjuhë lavdërojmë poezinë e Omerit,
këndohet te statujat e Fidhjas, nga zotat e Olimpit deri te tregimet mbi
Trojën, nga Odet e poetit, deri te mësimet e filozofit.
E gjithë Greqia është ndërtuar me anë të gjuhës, me gjuhën e
bukur dhe të qartë të grekëve, e cila do të tingëllojë ndër shekuj….”. Ndërsa në kuptimin e keq, Ezopi e përkufizon kështu:
“Gjuha
është gjëja më e keqe që njohim në këtë botë. Gjuha është burimi i të
gjitha grindjeve, është prodhuesja e të gjitha fjalëve, është ‘mëma’ e
të gjitha të këqijave. Gjuhën e përdorin poetët e këqij, që na lodhin në
Piacë… Shkojnë te gjuha filozofët që nuk dinë të mendojnë, politikanët e
pamëshirshëm dhe të padrejtë që duan të sundojnë popullin e tyre… Gjuha
shpif, mbulon, shtrembëron, shan, fyen, pështyn, tradhton, thotë
maskarallëqe. Me gjuhë themi: ‘vdis qen, skllav’. Me gjuhë themi ‘Jo’.
Me gjuhë, Akili shprehu tërë mërinë e tij. Me gjuhë, Odisea kurdisi kurthet e tij. Ja përse gjuha është
gjëja më e keqe prej të gjitha atyre gjërave të këqija që njohim deri me
sot…”.
Por, le të kthehemi në aktualitetin e sotëm shqiptar. Në
mitingun që pasoi Kongresin e PS-së, organizuar në sheshin “Skënderbej”
me rastin e rikonfirmimit për një mandat të dytë për Tiranën të
kryebashkiakut Veliaj, Kryeministri Rama, i vendosur në krah të Erionit,
u shfaq euforik, i vendosur e besimplotë përgjatë gjithë fjalës së tij
përpara aradhës së mbështetësve dhe simpatizantëve të forcës politike që
ai përfaqëson.
Ai u përpoq të dukej me këmbë në tokë dhe i paepur, pas gjithë atyre
tallazeve dhe rrebesheve politike të ardhura deri tani, dhe atyre që do
të vijnë në ditët në vijim nga fronti opozitar, i cili, është përfshirë
në një valë të pandërprerë protestash e revoltash duke i listuar
Kryeministrit përmes denoncimeve të bëra herë pas here publike një seri
skandalesh që lidhen, sipas saj, me keqqeverisjen e tij të korruptuar.
Opozita, e akuzon Kryeministrin në lidhje me shpërdorimin e pushtetit
të kapur nga oligarkia dhe krimi i organizuar siç janë tenderët,
koncesionet, shitblerja e votave, skandali me kosto super të shtrenjtë,
që kap vlerën e 48 milionë eurove për 2 kilometër rrugë në autostradën e
Unazës së Re, keqpërdorimin i fondeve publike përmes PPPve, për aferën e
ndërtimit të Teatrit të ri dhe betonizimin e një pjese të
konsiderueshme e truallit ku ndodhet teatri ekzistues, si pjesë kyçe në
qendër të Tiranës, që e identifikon kryeqytetin me historinë e vjetër të
saj.
Kryeministri akuzohet nga opozita për zhbërjen e Gjykatës
Kushtetuese dhe kapjen e Gjykatave dhe Prokurorisë, për përdorimin e
tyre politikisht prej tij, zotërimin e të gjitha pushteteve nga një
njeri i vetëm që është KM etj., etj.
Për të gjitha këto, opozita e bashkuar i ka vënë Kryeministrit një
kusht të vetëm, si një alternativë për të qetësuar dhe normalizuar
situatën e rënduar politike që ka mbërthyer vendin gjatë muajve të
fundit, përmes një kërkese shumë të qartë dhe të panegociueshme:
largimin e tij si Kryeministër dhe ngritjen e një qeverie teknike
tranzitore, të përbërë vetëm nga teknicienë profesionistë jopartiakë, të
cilët, të jenë neutralë e të paimplikuar me asnjë forcë politike,
garantues dhe gardianë të një procesi të ndershëm, të rregullt e të
paanshëm zgjedhor për zgjedhjet e qershorit.
Deri këtu, çdo gjë është normale, në një situatë kur i gjithë vendi
ndodhet në një ngërç institucional dhe politik, në një krizë tashmë e
konfiguruar qartësisht edhe nga vendimmarrja e opozitës pas djegies së
mandateve, e cila, me sa duket, ka gjasa që tensionet sociale dhe
politike në vend do të shtohen edhe më shumë për shkak të klimës që
ofrojnë edhe zgjedhjet lokale.
Madje, një kërkesë e tillë që vjen nga
opozita, është tërësisht legjitime, si një e drejtë kushtetuese dhe
demokratike kur vihen re se po cenohen standardet dhe kolonat kryesore
të demokracisë dhe të shtetit të së drejtës.
Nga ana tjetër, është në të drejtën e Kryeministrit që të përdorë të
gjitha mjetet politike e konsensuale për të gjetur rrugëzgjidhje
efikase, adekuate dhe të favorshme për zgjidhjen e kësaj krize politike
që po i kushton jo pak, si demokratëve, ashtu edhe socialistëve. Pra, të
gjithë shqiptarëve, e në veçanti axhendës europiane të vendit për
integrimin europian.
Në fjalën e tij, Kryeministri la të kuptojë se
ishte dakord të dialogojë, të bëjë marrëveshje me opozitën, duke i
shtrirë dorën e bashkëpunimit. Ai tha se është i gatshëm që së bashku me
opozitën, të ulet dhe në mënyrë konsensuale të bëjë ndryshimet e
nevojshme në Kodit Zgjedhor, pse jo, të ndërhyjë edhe në Kodin Penal për
të ashpërsuar ligjin për të gjithë ata që kriminalizojnë procesin
zgjedhor duke u përfshirë në shitblerjen e votës.
Madje, Kryeministri avancoi edhe më tej, duke paraqitur ofertën që të
nisë sa më shpejt që të jetë e mundur në disa rrethe zbatimi i
projektit përmes pilotimit të numërimit të votave me sistem elektronik,
si një garanci për standarde më të mira në këto zgjedhje.
Përpos
qëndrimit publik të Kryeministrit, retorika e tij në mitingun e së
shtunës, ashtu edhe diskursi politik i maxhorancës qeverisëse në
Pallatin e Kongreseve, nuk të bind se vërtet ekziston vullneti politik
nga qeveria e rilindjes për të kontribuar në zbutjen e krizës dhe
zgjidhjen e ngërçit politik të krijuar përmes një marrëveshje
konsensuale.
Për këtë, pa dyshim, barra bie mbi të gjithë klasën
politike shqiptare, por përgjegjësia më e madhe i takon maxhorancës, që
përfaqësohet nga Kryeministri Rama. Në fjalën e tij, ai i bëri të qartë opozitës joparlamentare shqiptare
se nuk do të ketë pushtet në tavolinë.
Nga ana tjetër, ai deklaroi se
nëse opozita ka zgjedhur të tradhtojë zgjedhësit e saj, maxhoranca nga
ana tjetër nuk do të lëshojë mandatin e saj, pasi ka një kontratë me
qytetarët që i besuan qeverisjen e vendit.
Dhe është në të drejtën e tij
të mendojë e të shprehet kështu. Mirëpo, Kryeministri nuk ka kurajë të
thotë se në 2017-ën, kur mori besimin e shumicës së qytetarëve për të
qeverisur vendin, ende nuk kishin dalë në dritë të gjitha ato skandale e
zullume që bëjnë përgjegjëse maxhorancën qeverisëse dhe kreun e
rilindjes, z. Rama.
Në këto rrethana, ndodhemi në një situatë krejt të
ndryshme të raportit që maxhoranca ka sot me votuesit e saj. Sepse,
përveç popullit opozitar, një pjesë e konsiderueshme e mbështetësve të
PS–së tani e kanë humbur besimin te qeverisja dhe kjo ka krijuar një
çarje jo të vogël mes tyre, që të çon në prishjen e njëanshme të
kontratës së besimit edhe përpara afatit.
Kur qeveritë janë ineficiente dhe të kapura gafil në korrupsion dhe
skandale njëra pas tjetrës, zgjedhësit nuk mund të presin që t’i bëjnë
fresk qeverisë dhe ta mbajnë edhe për shumë kohë në kurriz deri sa të
vijnë zgjedhjet e radhës. Kjo ndodh gjithkund, në çdo vend të botës
demokratike.
Deklarata e Kryeministrit pak ditë më parë, kur u shpreh se
nga kjo krizë dëmtohet ekonomia e vendit, turizmi dhe imazhi i vendit
përballë kancelarive të huaja, por jo qeveria, flet për një
papërgjegjshmëri totale për një burrështetas, i cili së paku duhet të
gjej forca dhe kurajë të dalë mbi interesat personale të partisë dhe të
vendos në favor të zgjidhjes së krizës së përgjithshme për të ardhmen e
vendit.
Vetë qeveritë e kontestuara nga shumica popullore, të cilat
ndiejnë pak përgjegjësi dhe dinë të lexojnë mirë vendimin e sovranit,
ato marrin përgjegjësitë për t’u dhënë zgjidhje krizave të krijuara, pa
pritur zgjedhjet e radhës, me synimin e vetëm për të minimizuar kostot
sociale dhe politike që i shkaktojnë këto kriza në dëm të popullit, në
dëm të vendit.
Këtë gjë e di fare mirë maxhoranca, por e di edhe më mirë
Kryeministri Rama, i cili, nga njëra anë, gjatë fjalimit të tij në
sheshin “Skënderbej”, ofertonte me tone të vetëpërmbajtura marrëveshje
konsensuale me opozitën joparlamentare, dhe nga ana tjetër, me gjuhë
provokuese e të padenjë për një Kryeministër, shantazhonte, etiketonte
me një fjalor fyes prej bulizmi politik rivalët e tij politikë, popullin
opozitar, duke e ndarë aradhën e mbështetësve të tij të ulur në
karriget e kompozuar bukur në sheshin “Skënderbej” në “ne”, dhe ata që
mendojnë ndryshe nga Kryeministri, në “ata” dhe “Kadri”. “Boll e kemi
kafshuar në këto 6 vjet të qeverisjes gjuhën”, tha Kryeministri.
Nga
sot, nis ofensiva jonë frontale…”, duke iu drejtuar kreut opozitar me
epitetet poshtëruese dhe denigruese “Arusha Luli” dhe “Lider pa
hallate…” apo drejtueses së LSI -së me nofkën: “Doktoresha e Shkencave
Oroskopike” etj.
Duke sulmuar kundërshtarët politikë, popullin opozitar, median dhe të
gjitha ata që mendojnë ndryshe nga ai, kuptojmë edhe më mirë se në
çfarë situate të vështirë dhe pa asnjë rrugëdalje ndodhet sot njeriu që
ka në dorë sot fatet e një populli, i cili i ka besuar, por që në
mungesë të argumenteve, programeve zhvillimore për daljen nga kriza, e
ka katandisur vendin në një mjerim ekonomik, njerëzit i ka zhytur në një
varfëri, në zhgënjim dhe dëshpërim të pashpresë…
Nëse vërtet
Kryeministri Rama e ka seriozisht kur deklaron se në këto 6 vite
qeverisjes, ai me të tijtë ka kafshuar gjuhën, atëherë kjo deklaratë e
tij është shumë shqetësuese, madje më e frikshme se ajo që ka përsëritur
për të disatën herë nga foltorja e Parlamentit, duke thënë se:”S’keni
parë gjë akoma…”.
Ngase Kryeministri ynë, edhe pse deklaron se ka “vetëkafshuar”
gjuhën, të gjithë e dinë se ai nuk ka lënë foltore, Parlament,
institucione, sheshe publike, ekrane, dëgjesa e forume ku përmes fjalës,
gjestikulacioneve dhe drejtimin e gishtit tregues për këdo dhe cilindo
që mendon ndryshe nga ai, të frustojë dhe kërcënojë me soj-lloj
epitetesh e sharjesh, ka etiketuar e shantazhuar kundërshtarët politikë,
gazetarët, mediat, popullin opozitar si Kadri, Kazan, Tepsi etj.
Ka
kërcënuar me burg cilindo qytetar të pambrojtur e të pamundur në këtë
vend, ka fyer publikisht popullin fisnik e bujar të Kukësit, duke
provokuar dhe prodhuar përmes këtij zhargoni dhe fjalori të ulët modelin
më të shëmtuar të bulizmit politik.
Tashmë, të gjithë shqiptarët e dinë
dhe janë dëshmitarë të shumë skenave dhe sjelljeve të manifestuara nga
Kryeministri ynë në Parlament, në studiot e ndryshme televizive, në
dëgjesat publike, përmes së cilave ka provokuar krizën më të madhe
politike në historinë e pluralizmit në Shqipëri, e për rrjedhojë edhe
krizën më të madhe sociale, krizën e besimit qytetar.
Për këtë arsye, iu
referova në fillim të shkrimit mençurisë ezopiane, ngase që nga ajo
kohë duket aktuale dhe mjaft domethënëse përkufizimi i tij në lidhje me
gjuhën e përdorur, pasojat që ajo sjell kur nuk e përdorim si duhet dhe
sa duhet.
Së fundi, një sugjerim krejt dashamirës për Kryeministrin e vendit,
nëse i ka mbetur sadopak ndërgjegje dhe përgjegjshmëri prej
burrështetasi. A nuk ka ardhur koha që vendi ynë të drejtohet nga të
urtët, të aftët dhe të ndershmit….!?
Kjo këshillë nuk vjen nga unë, por
nga një mendje e ndritur që vjen që nga koha e lashtësisë, Sokrati, i
cili konsiderohet si babai i etikës, i filozofisë morale dhe filozofisë
në përgjithësi. E nëse e doni vërtet këtë vend ashtu siç edhe jeni
deklaruar, nëse ju dhimbset sadopak populli, të cilit ju i përkisni,
bëhuni i pari nismëtar për t’u larguar me nder nga politika sa nuk është
vonë.
Pas teje, le ta ndjekin këtë shembull të gjithë ata që e kanë
sunduar skenën politike shqiptare, si nga e majta, ashtu edhe nga e
djathta në këto 30 vitet më të vështira dhe më të dhimbshme për një
popull si ky i yni.
Qoftë edhe për këtë, pavarësisht të gjithave, do të
ketë vend edhe për mirënjohje, pasi kjo e fundit është virtyt i
patjetërsueshëm për çdo shqiptar!
No comments:
Post a Comment