- Intervistë me z. Ilir ÇUMANI,
Drejtor i Përgjithshëm i Institutit Kombëtar të Integrimit të Jetimëvë Shqiptarë -
Sipas studimeve të bëra, sa
fëmijë jetim ka në Shqipëri?
Kjo
pyetje që shpesh dhe me të drejtë bëhet
nga gazetarë të ndryshëm, aktualisht nuk mund të ketë një përgjigje të
saktë.
Me
keqardhje më duhet të përsërisë pohimin tim se deri më sot, nuk rezulton të jetë kryer ndonjë studim
nga asnjë operator shtetëror apo privat
(OJF) mbi numrin e saktë të fëmijëve jetimë
që ka vendi ynë.
Sepse
në të vërtetë, askush nga institucionet
përgjegjëse shtetërore, por edhe OJF, nuk janë në gjendje të thonë sa është numri real i fëmijëve jetim sot në Shqipëri (…?!)
Në
fakt, kemi një situatë të rënduar, pesimiste dhe tepër dëshpëruese, pasi
panorama që shohim të gjithë në sfondin social, me të gjithë gamën e gjerë të
problematikave që kanë sot fëmijët jetimë në mbarë vendin është e trishtueshme,
e frikshme... (Po të kemi parashysh
varfërinë masive që ka pllakosur shtresat e pambrojtura të shoqërisë, krimin
brenda familjes, divorcet, gjakmarrja, fëmijët rom të abuzuar nga shfrytëzuesit e tyre permanent që janë në
radhë të parë prindërit e tyre, etj, etj, janë tregues sinjifikativ të një numri të
konsiderueshëm në rritje të fëmijëve në risk për të mbetur jetim.)
Edhe
më e frikshme bëhet kjo situate, kur shpesh
individë
të papërgjegjshëm, të cilët prej vitesh vegjetojnë lehtë në guaskën e
OJF-ve brenda Shoqërisë Civile, të
prirur nga protagonizmi shterpë, nihilizmi dhe interesa të ngushta për përfitime personale,
nxitohen dhe nuk ngurojnë aspak
për të bërë deklarata të bujshme me
shifra që trondisin vërtetë shoqërinë dhe mbarë opinionin publik, siç ishte
deklarata e bërë në takimin me
Kryeministrin nga përfaqësuesi i njërës prej shoqatave që merret me jetimët në
vendin tonë, i cili deklaroi se sot në Shqipëri ka 80.000 familje me fëmijë
jetimë.
Kjo
deklaratë absurde, që është jashtë çdo
përfytyrimi të cilitdo njeriu normal, nuk
ka nevojë për koment.
Sepse,
në radhë të parë ajo mund t’i shërbej
atij që e artikuloi me cinizëm dhe për interesa e qëllime që vetë ai i di, por,
assesi nuk i shërben fëmijëve jetimë, të cilët presin realisht ndihmën dhe dorën e ngrohtë të shtetit, por edhe të këtyre
organizatave që për fat të keq, në më të
shumtën e rasteve kanë qenë inekzistente, pse jo edhe abuzive e informale në
misionin e tyre. Ato nuk kanë mundur të ndikojnë aspak për të ndryshuar realitetin tragjik të këtyre
fëmijëve fatkeq.
Të
njëjtën mendim, nuk do të rezervohesha për t’a shprehur edhe për institucionet përgjegjëse shtetërore që kanë
detyrimin institucional për të përmbushur më së miri të gjitha të drejtat dhe
detyrimet që rrjedhin nga ligji, për të
përmirësuar sa më mirë që të jetë e mundur statusin social të këtyre fëmijëve
në nevojë.
Ç’farë
keni bërë ju që fëmijë të kësaj kategorie të ndjehen mirë?
Kemi bërë gjithçka duhet bërë për t’iu rikthyer buzëqeshjen, shpresën dhe dinjitetin e nëpërkëmbur këtyre fëmijëve. Kemi mundur të sjellim një klimë të re në mjedisin tonë social dhe atë shoqëror, për t’i bërë që të ndjehen të barabartë mes bashkëmoshatarëve të tyre. Për të kuptuar se edhe ata janë pjesë integrale dhe e qenësishme e kësaj shoqërie; po aq të vlefshëm dhe të denjë. Kjo është shumë e rëndësishme.
Nga
ana tjetër, si Institut, me mesazhet e shumta që kemi përcjell përmes
veprimtarive të ndryshme sensibilizuese, kemi mundur të tërheqim vëmendjen e
shoqërisë dhe institucioneve përgjegjëse, të njerëzve të mirë që kanë më shumë
mundësi për të investuar dhe për të ndryshuar
sado pak jetën e këtyre fëmijëve.
Në
të gjitha veprimtaritë dhe angazhimet tona, jemi udhëhequr nga filozofia se
këta fëmijë vërtetë mund të jenë të ndryshëm,
por jo të privuar, aq më keq të neglizhuar dhe të përjashtuar.
Ky
është qëllimi, por edhe parimi e dimensioni social që vendet me demokraci të zhvilluara,
të konsoliduara dhe të socializuara investojnë pa kursyer për këtë kategori të
shoqërisë, me synimin e vetëm për t’i rehabilituar
dhe integruar butë, me drejtësi dhe me
sa më pak trauma.
OJF-të
e tjera ç’farë roli luajnë në këtë drejtim? A ka organizata abuzive?
Duhet
veçuar dhe vlerësuar përkushtimi dhe puna vetëmohuese e disa organizatave që vërtet
kanë dhënë dhe japin një kontribut të
çmuar në zbutjen e plagëve sociale të fëmijëve jetimë gjatë gjithë këtyre
viteve.
Vlen
të përmendet shoqata “Bota e Jetimit” me qendër në Kavajë, e drejtuar me shumë pasion dhe përkushtim nga
një zonjë fisnike e quajtur Dashurie Met’hasani,
apo edhe ndonjë tjetër këtu në Tiranë siç është Fondacioni “Shpresë për Botën”
që drejtohet nga z. Përparim Demçollari,
i cili që prej vitit 1992 asiston me shumë programe sociale në ndihmë të
disa qendrave rezidenciale shtetërore ku trajtohen fëmijë jetim.
Por
nga ana tjetër, mendoj se situata në të cilat veprojnë në përgjithësi OJF-të që
merren me çështjen e fëmijëve jetimë nuk
është aspak optimiste.
Gjithmonë
kam qenë kundër atyre modaliteteve dhe tipologjive arkaike tradicionale me karakter diskriminues e
patriarkal, shpesh herë abuziv, që për fat të keq na kanë shoqëruar në këtë
tranzicion të zgjatur, por që ende shfaqen dukshëm dhe në forma malinje në
mjedisin tonë shoqëror përsa i përket sjelljes dhe trajtimit që i bëhet kësaj
pjesë delikate dhe të pambrojtur të shoqërisë.
Të
vjen keq kur konstaton se edhe sot, pas 18 vjetësh tranzicion, duke përfituar
nga nevojat më jetike të munguara tek këta fëmijë, disa shoqata apo individë që
pretendojnë se janë përfaqësues të shtresës së jetimëve, i trajtojnë ata si
objekt dhe sende për qëllime përfitimi dhe jo si anëtarë të shoqërisë që kanë
nevojë t’u dëgjohet zëri, kanë nevojë për më shumë vëmendje, ngrohtësi, dashuri
e respekt njerëzor.
Këta
përfaqësues nuk mund të sillen me fëmijët jetimë si “kryepleq” e “bajraktarë”
të këtij komuniteti, sepse ata kanë dinjitetin dhe personalitetin e tyre.
Jetimët
nuk kanë nevojë për të
ashtuquajtura “ndihma” me veshëmbathje e
ushqime, të zhdoganuara herë pas here në emër të “bamirësisë” nga ndonjë shoqatë
abuzive.
Ata
s’kanë nevojë as për ata përfaqësues shoqatash, të cilët me “akrobaci
trampoline” përdorin si “kartë ligjore”
dhe pa kriter nëpër doganat tona NIPTIN e lëshuar nga shteti, apo edhe
ndonjë referencë të lëshuar nga MPÇSSHB
si “garanci morali” për besueshmërinë e tyre.
Të
aftë për të manipuluar me trafikun e influences në emër të zyrtarëve të lartë
shtetërorë, këta individë, fare haptasi dhe pa i’u dridhur zëri, nuk ngurojnë
të deklarohen dhe të prezantohen në mënyrë abuzive si OJF – shtetërore pranë
zyrave dhe subjekteve të ndryshme me kërkesat e tyre për “ndihmë ndaj
jetimëve”, me qëllimin e vetëm: fitimin me anë të mashtrimit.
Drejtuesi
i njërës prej këtyre shoqatave, me “ligjin e Maliqit” dhe i dehur nga deliri i
të vetëshpallurit “president i jetimëve”, me arrogancën
dhe brutalitetin që e karakterizon, shpërfill strukturat vendimarrëse dhe
shkarkon pa motiv përfaqësuesin lokal të
shoqatës së jetimëve në Pogradec. Në vend të tij, ai emëron si kryetare një punonjëse dogane që s’ka
lidhje me jetimët. Shembulli nuk ka nevojë për analizë të mëtejshme.
Unë
do t’i thoja këtij “kapedani” që vetë vendos dhe vetë vulos, se shoqatat e
jetimëve nuk janë kompani biznesi (SHPK), por mirëfilli, janë organizata që kanë misione humane dhe
solidariteti për njerëzit në nevojë.
Situata
është e patolerueshme. Jetimët më së shumti
do të preferonin respektin dhe përfaqësimin dinjitoz të tyre, një ligj
sa më të fortë dhe bashkëkohor që i mbron ata si në aspektin social, ashtu edhe
në atë juridik.
Shqipëria
tashmë e ka kaluar fazën e tranzicionit dhe nuk mund të prezantohet vazhdimisht
si vend i krizave dhe i emergjencave përballë institucioneve ndërkombëtare, të
cilat çdo ditë na monitorojnë me shumë kujdes.
Këta
individë të babëzitur nga pangopja, që me maskën e thinjave në kokë i dëgjon të
bërtasin gjithë ditën e ditës: “Jam babai i jetimëve”, prej vitesh vazhdojnë të
spekullojnë në kurriz të fëmijëve jetimë. Këta sharlatanë - social, ashtu si
personazhi grotesk i Nastradinit, janë kthyer në “gjobëvënës” të njerëzve të ndershëm
të bisnesit dhe fondacioneve arabe që veprojnë në Shqipëri, duke u gllabëruar para me anë të mashtrimit në
emër të “bamirësisë” për jetimët.
Të
njëjtën gjë ata bëjnë edhe me ambasadat e akredituara në vendin tonë. Mjerisht,
këto para përfundojnë në xhepat e tyre dhe nuk përdoren aspak për jetimët. Kjo
është e trishtueshme, sepse ky nuk është vetëm një turp, por më së shumti është
edhe një krim social.
Lypset
më shumë vigjilencë nga ana e përfaqësuesve të bisnesit, fondacioneve dhe Trupi
Dipllomatik, me qëllim që kontributi i tyre të mos shpërdorohet nga këta
individë, të cilët, si pleq të lajthitur dhe të trullosur nga makutëria, sillen
vërdallë rrugëve të Tiranës dhe Durrësit në pritje të “gjahut” të radhës…
Nga
ana tjetër, individë të tillë për fat të
keq prej vitesh gjejnë mbështetje edhe
nga zyrtarë të lartë të administratës shtetërore; mbase edhe për shkak të ndjeshmërisë të
problematikës që kanë jetimët, apo nga mosnjohja e background-it të cilët ata
përfaqësojnë, por, edhe në këmbim të
heshtjes për shumë probleme që sot jetimët kanë.
Zyrtarë
të MPÇSSHB dhe drejtoria e përgjithshme e Shërbimit Social Shtetëror, duke
shfrytëzuar mediokritetin dhe kapacitetin intelektual poshtë nivelit mesatar të
përfaqësuesve të këtyre OJF-ve, u hedhin
atyre lëmosha dhe i strehojnë me zyra brenda institucioneve shtetërore, në
kundërshtim me ligjin “Për funksionimin e administratës publike shtetërore”.
Kjo
është e patolerueshme, sepse në rastin më të mirë, këta përfaqësues nuk do të
kenë kurajon të ngrejnë zërin për hallet dhe problemet e shumta që kanë sot
jetimët në mbarë vendin. Ndryshe, ata do të kërcënohen që të dalin jashtë nga
këto zyra.
Në rastin më të keq, janë të
gjitha gjasat për riaktivizimin e skemës së famshme korruptive - tradicionale
midis këtij institucioni shtetëror dhe
kësaj OJF-je në kurriz të jetimëve, me
programet sociale që mbështeten me para nga donatorë të huaj dhe Banka
Botërore, ashtu siç ka ndodhur në gjithë këto vite të tranzicionit në Shqipëri.
Gjykoj
se jetimët nuk kanë më nevojë për këta përfaqësues - qelepirxhinj e matrapazë
social, që në gjithë këto vite s’kanë bërë gjë tjetër, veçse kanë penguar
kauzën dhe integrimin real të tyre.
Jetimët
kanë nevojë për një përfaqësim dinjitoz nga ana e drejtuesve të tyre, për një
qëndrim të prerë me kërkesa të ligjshme
përballë institucioneve shtetërore që janë përgjegjëse për të përmbushur të gjitha
detyrimet dhe të drejtat që u takojnë atyre për sa i përket strehimit,
arsimimit, punësimit, ndihmës shëndetësore dhe gjithçka tjetër që lidhet me
fasilitetet që u njeh statusi i tyre ligjor.
Për
fat të keq, ende nuk kemi nje strategji të mirëfilltë kombëtare për të ndërhyrë
me programe të qarta zhvillimi, me projekte sociale që do të bëjnë të mundur
rehabilitimin dhe integrimin e jetimëve, veçanërisht për të rijntë jetimë që
mbarojnë shkollat dhe mbeten rrugëve të papunë dhe të pastrehë, për fëmijët e riskut që janë në komunitet dhe që përbëjnë numrin më të madh të fëmijëve në
nevojë në të gjithë vendin.
Sa qendra për fëmijët jetimë ka në të gjithë
vendin.Deri në ç’farë moshe tregohet kujdes për këta fëmijë. Po më pas ç’farë
bëhet me ta?
Në
vendin tonë ndodhen 420 fëmijë të institucionalizuar në 11 qendra rezidenciale
shtetërore. Afro 600 fëmijë të tjerë ndodhen
të akomoduar në 17 qendra rezidenciale
joqeveritare (OJF) me burime financimi nga këta të fundit apo donatorë të
ndryshëm, vendas dhe të huaj.
Por, duhet theksuar se ky kontigjent, nuk i përket plotësisht kategorisë së fëmijëve jetimë biologjik, (pa prindër), por pjesa më e madhe e këtij kontigjenti i
përket kategorisë së fëmijëve jetimë social, (me prindër të divorcuar, me
pamundësi ekonomike, apo atyre që u është hequr e drejta prindërore më vendim
gjykate, që u është hequr liria për
vepra të ndryshme penale dhe që vuajnë dënimin, etj). Ky është i vetmi burim informacioni
i pjesshëm zyrtar për këtë kategori.
Në
të gjitha këto institucione, trajtohen fëmijë jetimë biologjik dhe fëmijë në
nevojë. Trajtimi i fëmijëve në këto institucione klasifikohet sipas
grup-moshave.
Në
institucionet që quhen shtëpi -
foshnjash, trajtohen fëmijë nga mosha 1-3 vjeç. Ndërsa nga mosha 3-6
vjeç trajtohen fëmijë parashkollorë. Nga mosha 6-14 vjeç trajtohen fëmijë të
ciklit të ulët dhe 9-vjeçarë nëpër institucione rezidenciale që quhen shtëpi
fëmijësh.
Sigurisht, sistemimi i tyre në këto institucione bëhet duke patur
parasysh disa kritere të cilat shqyrtohen nga një komision pranë Shërbimit
Social Shtetëror, i cili është autoriteti zyrtar që përcakton vendosjen e këtyre
fëmijëve nëpër këto institucione si edhe standartet e shërbimeve që ato duhet të plotësojnë.
Pasi
këta fëmijë mbushin moshën 14 vjeç,
largohen nga këto qendra dhe transferohen nëpër konvikte ku edhe ndjekin më pas
shkollat e mesme, kryesisht ato profesionale. Sigurisht, këtu nis dhe kalvari i
gjatë i vuajtjeve dhe përpjekjeve për t’ë përballuar shumë vështirësi që u
dalin, pasi janë si të thuash edhe jashtë vëmendjes së duhur të institucioneve
shtetërore, të cilat nuk tregojnë interesimin e duhur.
Ky
fakt, përbën riskun më të madh për të përcaktuar të ardhmen e tyre pa
prespektivë.. Shumë prej tyre detyrohen të
braktisin shkollat dhe të gjejnë alternativa dhe rrugë të pandershme për të
mbijetuar. Kjo është edhe drama më e madhe e jetës së tyre ku shpresat për të
ardhmen veniten dhe askush nuk kujtohet më për ta.
Pamja rrëqethëse që ofron
realiteti i jetës së vështirë të të rinjve jetimë nëpër konviktet e shkollave të
mesme në kryeqytet nuk ka nevojë për asnjë koment. Prej mëse 20 vjet, këto
konvikte janë kthyer në Geto, ku në secilën prej tyre ndodhen 30-40 të rinj të
moshës nga 18-50 vjeç. Disa prej tyre janë bërë prindër me fëmijë, por të pa shpresë dhe të braktisur nga shteti.
Raporti
prej 40 faqesh që Amnesty International bëri publik vitin e kaluar, është një
akuzë e rëndë që i drejtohet shtetit shqiptar përsa i përket respektimit të të
drejtave të njeriut, duke mos i trajtuar
këta jetimë njëlloj si shtetasit e tjerë
të këtij vendi, në mënyrë të barabartë dhe të dinjitetshme, duke i lënë përfundimisht
të braktisur, pa shkollë, pa punë, pa strehë dhe pa ndihmë mjekësore.
Aktualisht
në mbarë vendin, ndodhen nëpër konvikte në të tilla kushte mbi 400 të rinj
jetim. Situata është alarmante.
Sa i
përgatitur është personeli që ofron këto shërbime? Cilat janë kriteret e
përzgjedhjes së kuadrit? A ka fëmijë që dhunohen brenda këtyre
institucioneve?
Duhet
thënë se pas viteve ’90-të, institucionet e shtëpive të fëmijëve në mbarë
vendin, nga pikëpamja e funksionimit, organizimit dhe administrimit, u goditën rëndë nga një kolaps institucional. Plaga e
madhe e korrupsionit nuk kurseu edhe këto institucione me natyrë specifike.
Nga
një staf tepër i kualifikuar që trashëguan nga e kaluara, këto institucione u
zëvendësuan me një personel aspak profesional. Kriteri i vetëm i atyre që punësoheshin
ishin bindjet dhe përkatësia partiake që
përfaqësonte individi, si dhe tarafi, miqësia dhe nepotizmi me të afërmit që
kishin këta punonjës me drejtuesit e Ministrisë së Punës dhe Çështjeve Sociale.
Këta drejtues, në mënyrë permanente i kanë parë këto institucione si vende ku
mund të punësoheshin sa më shumë njerëz, por jo për të ofruar shërbime me
standarte ndaj atyre fëmijëve që kishin nevojë për një përkujdesje të veçantë.
U
lanë pas dore kriteret bazë që kërkonin një përgatitje profesionale të këtyre punonjësve që shërbenin në këto
institucione tepër specifike, me problematika të shumta dhe të gjithëanshme. Për rrjedhoj, u
ul ndjeshëm në dëm të cilësisë së shërbimeve puna me këta fëmijë.
Jemi
shumë larg atyre traditave të bukura që trashëguan nga e kaluara këto institucione arsimore dhe
edukative me një histori të gjatë 90
vjeçare. Sepse sot, mungon ai personel i kualifikuar që me një punë më
profesionale dhe përkushtim, do të mund të garantonte të ardhmen e këtyre
brezave fëmijësh që janë rritur dhe vazhdojnë të rriten aty.
Fatkeqësisht, të
dhënat tregojnë se fëmijët jetimë që
kanë dalë nga dyert e këtyre institucioneve
në 20 vjetët e fundit, nuk janë
të integruar. Një pjesë e madhe e tyre janë të paarsimuar; nuk kanë mundur të
punësohen dhe te krijojnë familjet e tyre. Kjo flet qartë për punën e
dobët që është bërë dhe bëhet në këto
institucione, si dhe për shërbimet me standarte jo cilësore që u ofrohen këtyre
fëmijëve.
Padyshim, përzgjedhja e kuadrit që shërben aty është përgjegjësi e
drejtëpërdrejtë e Drejtorisë së Shërbimit Social Shtetëror, e cila fatkeqësisht
ende nuk e ka ndjerë përgjegjësinë që
ajo ka ndaj atyre fëmijëve që presin më shumë nga dora e shtetit nëpërmjet shërbimeve
cilësore.
Për
sa i përket pyetjes që bëni se a ka dhunë ndaj fëmijëve në këto institucione,
unë do t’ju thosha se dhuna ndaj
fëmijëve shprehet në forma të ndryshme. Nëse tani nuk vihen re raste të dhunës
fizike si 2 vjet më parë, kur ne si Institut denoncuam disa të tilla si në
shtëpinë e fëmijës “Zyber Hallulli”, apo në shtëpinë e foshnjës në Durrës, në
Fshatin “SOS” dhe në Shtëpinë e fëmijës në Sarandë, etj, sot, nuk mund të
mos e vësh re dhunën psikologjike,
indiferencën e punonjësve ndaj këtyre fëmijëve, neglizhencën që ata herë pas
herë e shfaqin hapur me këta fëmijë.
Më
thuaj, ç’farë është kjo, nuk është dhunë? Mendoj se është edhe më e rëndë se
dhuna fizike, pasi neglizhenca dhe indiferenca lë gjurmë me pasoja të rënda në
ndërgjegjen e një fëmije.
A ka
patur program qeveria për rehabilitimin
dhe integrimin e kësaj kategorije? Para 2 vjetësh me VKM është vendosur
transferimi i kompetencave për administrim dhe menaxhim të qendrave
rezidenciale nga pushteti vendor në atë lokal. Në ç’fazë është kjo procedurë?
Në
të vërtetë nga qeveria shqiptare është harxhuar shumë bojë e letër për të
hartuar programe dhe strategji që
synonin atë që ju shtroni në pytjen tuaj; rehabilitimin dhe integrimin e
fëmijëve jetimë.
E
thënë ndryshe, janë harxhuar shumë para për këtë qëllim. Jo vetëm nga qeveria
shqiptare, por më së shumti edhe nga donatorë të huaj, veçanërisht nga Banka Botërore.
Ato para kapin shifra
marramendedëse në qindra milona euro. Mirëpo, këto projekte nuk gjetën kurrë zbatim
nga autoritetet që i ngarkonte ligji, siç ështe MPÇSSHB, Shërbimi Social
Shtetëror, dhe disa ministri të linjës; Ministria e Shëndetësisë, Ministria e
Financave, Ministria e Arsimit, Ministria e Pushtetit Lokal, Ministria e
Drejtësisë, etj.
Të
gjitha këto institucione qëndrore të shtetit, kanë qenë shumë apatike dhe
indiferente në përgjegjësitë e tyre. Duke parë këtë situatë, në vitet
2006-2007, janë lëshuar 2 VKM që lejojnë transferimin e kompetencave nga
pushteti vendor tek pushteti lokal, duke i dhënë të drejta të plota këtij të
fundit për administrimin dhe menaxhimin e këtyre qëndrave rezidenciale
shtetërore në përputhje me nevojat dhe gjendjen që kanë këto Bashki dhe Komuna.
Mirëpo
ky proces nuk ka ecur siç duhet, ngase shtetarët vendor ende nuk po ndërgjegjësohen si duhet për këto
përgjegjësi që u ngarkon ligja.
Në
gjykimin tim, mbase do të ishte më mirë që këto kompetenca t’i atribuoeshin
prefekturave dhe qarqeve. Kjo do të bënte
të mundur që situata të ishte më e menaxhueshme, rrjedhimisht edhe më e kontrollueshme.
Ç’mund
të na thoni për birësimin, sa i përhapur
është ky fenomen në vendin tonë. Po kujdestaria. Njerëzit me pushtet dhe me
mundësi të mira ekonomike janë të gatshëm për të birësuar fëmijë jetimë?
Mendoj
se birësimi është një nga aktet më të mëdha humane që mund të realizoj në jetën
e tij njeriu. Padyshim, ashtu si në të kaluarën edhe sot, shqiptarët kanë ditur të tregojnë potencialin e vlerave të mëdha të humanizmit që i mbart brenda vetes shoqëria
jonë.
Në
punën tonë të përditshme, gjithmonë jemi
përpjekur dhe tentojmë t’i rikthehemi
atyre traditave të bukura të trashëguara nga e kaluara, siç është edhe birësimi
i këtyre fëmijëve në familjet më të mira shqiptare, ose marrja e tyre në kujdestari.
Në
të vërtetë, kohët e fundit vihet re një përpjekje e përbashkët e të gjithë
aktorëve që merren me këto procedura dhe janë të interesuar për të realizuar sa
më shumë raste birësimi apo kujdestarie në dobi të këtyre fëmijëve.
Vizioni
dhe qëllimi i vetëm i të gjithë aktorëve të përfshirë në këtë proces, shtetëror apo OJF, është deinstitucionalizimi i këtyre fëmijëve
dhe vendosja e tyre në familje të re alternative - birësuese, nëse kthimi i
fëmijëve bëhet i pamundur në familjet e tyre biologjike.
Kjo
do të bënte të mundur shmangien e tyre si kontigjent i riskut, integrimin dhe
përshtatjen e tyre në mënyrën më të mirë të mundshme në jetën komunitare dhe
atë familjare.
Nga
ana tjetër, vlen shumë për t’u përmendur shembulli pozitiv që mund të japë një
njeri publik. Kjo sjell një impakt domethënës tek të gjithë ata njerëz me mundësira
të mëdha që të mos hezitojnë, por të nxiten
për t’u bërë pjesë të këtij
procesi sa të bukur aq edhe fisnik. Mendoj dhe shpresoj se në këtë pikë jemi në
udhë të mbarë.
Ju keni shpallur 20 majin si “Dita Kombëtare në Ndihmë të Jetimëve. Pse
pikërisht kjo datë?
Nisur
nga përvoja ime personale dhe jetësore, (pasi vetë kam qenë një ish-fëmijë i
rritur jetim në shtëpinë e fëmijës, sepse në moshën 2 muajshe i humba të dy
prindërit), duke parë se situata dhe gjendja në të cilën ndodhen sot jetimët në
mbarë vendin është kritike, e dhimbshme
dhe tepër e trishtueshme, gjykova për të bërë një lëvizje që do të mund të
ngjallte një lloj sensibileteti të natyrshëm tek të gjithë aktorët dhe faktorët
e shoqërisë shqiptare.
Kjo
ide që më pas u kthye në lëvizje, kishte
një qëllim të vetëm; rikthimin e
traditave të së kaluarës, që për fat të keq në këto vite të tranzicionit të
zgjatur filluan të humbisnin pak e nga pak.
Pra,
ideja ishte për të vënë në lëvizje ingranazhet e frymës së solidaritetit njerëzor,
të ndihmës ndaj më të dobëtit, ndaj atij që është i pambrojtur dhe në nevojë,
duke e bërë kështu shoqërinë edhe më të mirë, më të vetëdijshme dhe shumë të
përgjegjëshme. Mendoj se një erë e re po fryn në mjedisin tonë shoqëror.
Data
20 Maj personifikon jetën tragjike të
ndarë në mes të një vajze jetime në shtëpinë e fëmijës në Sarandë, me të cilën
fati u soll shumë ashpër duke mos e lënë të jetoj në fëmijërinë e saj të
trazuar, pikërisht 35 vjet më parë, në
një ditë të bukur Maji.
Diçka të fundit për të gjithë ata që e lexojnë këtë intervistë.
Mendoni
pak çaste se çdo të ndodh nëse fati do t’ju vendoste në anën e
atyre njerëzve që sot vuajnë padrejtësisht e me shumë dhimbje dramat e jetës së tyre…!?
Atëherë do të
kuptoni vërtetë se jeta është e shtrejntë dhe për të i’a vlen të sakrifikosh;
të japësh gjithçka të mirë dhe pa kursyer nga vetja. Por mbi të gjitha, nevojitet të japësh më shumë dashuri, më
shumë vullnetarizëm dhe solidaritet njerëzor. Kjo është ajo që përvoja dhe jeta
ime më ka mësuar.
Ky mesazh nuk vlen vetëm për ty. Vlen për çdo anëtar të
shoqërisë…
Intervistoi: Albert ZHOLI
No comments:
Post a Comment